! MAINTENANCE !

SALAM BUAT RAKAN2 SEKALIAN..SAYA MOHON KEMAAFAN KERANA LAMA TIDAK UPDATE BLOG INI.SUDAH LAMA SAYA TRY MASUK ACCOUNT SAYA INI ,,,TETAPI TIDAK BERHASIL,,ALHAMDULILLAH ENTAH BAGAIMANA HARI INI SAYA BERJAYA........BLOG INI AKAN DI UPGRADEKAN..INSYA-ALLAH....

Friday, February 4, 2011

Israel Amat Takut Dengan Perkembangan Terbaru Di Mesir…

Egyptian demonstrators gather in Tahrir Square, in central Cairo, on January 31, 2011, on the seventh day of protests against long term President Hosni Mubarak's regime.
An Egyptian female demonstrator holds up a sign calling for the end of the current regime as she and others gather in Tahrir Square, in central Cairo, on January 31, 2011, on the seventh day of protests against long term President Hosni Mubarak's regime.

An Egyptian demonstrator holds up a sign calling for the end of the current regime as he and others gather in Tahrir Square, in central Cairo, on January 31, 2011, on the seventh day of protests against long term President Hosni Mubarak's regime.

Komen Pertama PM Israel, Benjamin Netanyahu

“Kami amat cemas memantau apa yang sedang terjadi di Mesir dan di wilayah kami,” kata Netanyahu sebelum pertemuan mingguan kabinetnya hari Ahad lepas.
“Israel dan Mesir telah berdamai selama lebih dari tiga dekad dan tujuan kami adalah untuk memastikan bahwa hubungan ini dipertahankan. Pada saat ini, kita harus menunjukkan tanggung jawab, menahan diri dan berhati-hati semaksimun yang boleh, “tambah Netanyahu.
Itu adalah komen tahap tertinggi yang pertama dari Israel…
Dengan komen PM Israel ini, diharap kita semua sudah faham dan jangan ada lagi yang berfikir dengan lutut terhadap situasi Politik yang berlaku di Mesir sekarang ini.. Kita sudah Kenal siapa Netanyahu dan Siapa dia Sahabat baiknya Mubarak.. Betapa sayangnya Israel pada Diktator Hosni Mubarak saling tak tumpah seperti menantang Beruk Minyak Yang Penuh..
……………………………………………….
Israel Amat Takut kalau Mubarak Jatuh kerana:
- Kemungkinan Dasar luar Mesir dengan Israel akan berubah
- Hamas akan menyeludup senjata melalui sempadan Rafah dan Gaza dengan mudah.
- Ikhwan Muslimin di Mesir bebas menghulurkan bantuan kepada Hamas di Gaza.
- Bebasnya rakyat Mesir dan Palestin berulang alik dari Mesir ke Palestin dan dari Palestin Ke Mesir..
- Yang paling mereka takut sekali ialah sejarah hitam kekalahan mereka kepada tentera Mesir di Semenanjung Sinai pada tahun 1973 akan berulang( sejarah peperangan 6 hari dalam bulan Ramadhan) walaupun pada ketika itu mereka telah membina kubu bawah tanah yang dianggap yang terkuat dan terkebal di Dunia yang  mereka bina dari besi,keluli dan simen apabila mereka menakluki semenanjung sinai pada tahun 1967..

No comments:

Post a Comment